Kierunek

Mechanika i budowa maszyn

Wydział Mechaniczny
Wydział: Wydział Mechaniczny
Typ studiów: studia I stopnia
Język: polski,
Czas trwania: 4 lata
Forma: Studia niestacjonarne
Tytuł: inżynier
Terminy: rekrutacja trwa od 04.05.2021 r. do 16.12.2021 r.

rekrutacja trwa od 04.05.2021 r. do 16.12.2021 r.

Informator dla kandydatów na studia w roku akademickim 21/22 w Akademii Morskiej w Szczecinie
Warunki i tryb rekrutacji na studia 21/22_1
Warunki i tryb rekrutacji na studia 21/22_2
Warunki i tryb rekrutacji na studia 21/22_3

Specjalność

studia 4-letnie (4 sesje zjazdowe), specjalność: 
– eksploatacja siłowni okrętowych

Opis

Studiując na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn poznaje się kwestie umożliwiające bieżącą obsługę, zarządzanie oraz diagnozowanie urządzeń typowych dla siłowni okrętowej. Daje to absolwentom możliwość wyboru miejsca pracy począwszy od typowej ścieżki kariery w charakterze członka załogi statku, poprzez pracę w firmach naprawczo-serwisowych, na założeniu własnej działalności gospodarczej kończąc. W trakcie studiów student nabywa kwalifikacji w zakresie obsługiwania siłowni okrętowych. Kwalifikacje te po uzupełnieniu wymaganej praktyki zostają potwierdzone dyplomem oficera mechanika wachtowego wydanym przez odpowiedni organ administracji morskiej, pozwalając na pracę w składzie członków załóg obiektów pływających jako oficer mechanik okrętowy. Podczas studiów studentom przekazywana jest wiedza z zakresu organizowania, zarządzania i wykonywania remontów urządzeń energetycznych, instalacji przemysłowych, instalacji chłodniczych oraz instalacji recyclingowych. Studenci uczeni są zasad pracy w zespole, zasad funkcjonowania służb technicznych, towarzystw klasyfikacyjnych, służb dozoru technicznego armatorów, organów dozoru technicznego. Studenci uczą się koordynacji prac związanych z przebiegiem procesu eksploatacji urządzeń oraz nabywają umiejętności z zakresu prac wspomagających projektowanie prostych zadań inżynierskich, dobór materiałów inżynierskich stosowanych jako elementy maszyn oraz nadzór nad ich eksploatacją w stoczniach oraz zakładach produkcyjnych i remontowych.

Argumenty

Niezależnie od rozwoju autonomicznych jednostek transportowych, automatyzacji urządzeń energetycznych, czy też wdrażania technik komputerowych z zakresu Sztucznej Inteligencji nie zniknie potrzeba utrzymywania stanu technicznego tych urządzeń na właściwym poziomie. Mówiąc w skrócie ktoś będzie musiał umieć te urządzenia naprawiać.

Zdobyte podczas studiów kwalifikacje można wykorzystywać w różnych obszarach gospodarki, od szeroko rozumianej gospodarki morskiej, poprzez energetykę, przemysł wydobywczy, itp. zatem wraz z rozwojem zainteresowań, zmianami koniunktury oraz na skutek wpływu czynników zewnętrznych istnieje możliwość zmiany miejsca pracy zapewniając wykorzystanie w dalszym ciągu wiedzy zdobytej podczas studiów.

Program kształcenia zapewnia realizację szkolenia na poziomie operacyjnym – pozwalając po ukończeniu studiów i uzupełnieniu praktyki na uzyskanie najniższych kwalifikacji oficerskich w Dziale Maszynowym. Program ten zapewnia również realizację szkolenia na poziomie zarządzania – pozwalając po dalszym uzupełnieniu praktyki i zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na uzyskanie dyplomu drugiego oficera mechanika okrętowego. Dzieje się tak bez konieczności uczęszczania na półroczny kurs kwalifikacyjny stanowiący dla osób pracujących pewne wyzwanie finansowo-logistyczne.

Praca

Absolwenci uzyskując kwalifikacje pierwszego stopnia, otrzymują tytuł zawodowy inżyniera oraz uprawnienia do uzyskania dyplomu mechanika okrętowego na poziomie operacyjnym, na podstawie odrębnych przepisów, natomiast po studiach drugiego stopnia otrzymują tytuł zawodowy magistra inżyniera i są przygotowani do kontynuacji edukacji na studiach trzeciego stopnia. Losy dotychczasowych absolwentów wykazują, że potrafią oni dobrze funkcjonować nie tylko w obszarach specyficznych dla gospodarki morskiej, ale również w energetyce, przemyśle wydobywczym, czy też przemyśle przetwórczo-chemicznym, wszędzie tam, gdzie potrzebne są wiedza i umiejętności z zakresu eksploatacji, diagnostyki i napraw urządzeń mechanicznych.

Program studiów

KIERUNEK: MECHANIKA I BUDOWA MASZYN

studia 4-letnie (4 sesje zjazdowe trwające po 10 tygodni), specjalności:

  • eksploatacja siłowni okrętowych (ESO)

Kierunki dyplomowania:

  • układy napędowe z silnikami tłokowymi
  • napędy turbinowe
  • eksploatacja zbiornikowców
  • eksploatacja chemikaliowców
  • eksploatacja chłodnicowców
  • eksploatacja gazowców
  • komputerowe systemy sterowania siłownią okrętową
  • elektroenergetyka okrętowa i systemy sterowania

Absolwent specjalności eksploatacja siłowni okrętowych po uzyskaniu dyplomu oficera mechanika wachtowego może pracować jako oficer mechanik na statkach lub być zatrudniony w stoczniach remontowych oraz w działach utrzymania ruchu takich przedsiębiorstw jak: elektrociepłownie, papiernie, huty, porty, oczyszczalnie ścieków, przepompownie. Może pracować w służbach nadzoru technicznego armatorów, w służbach towarzystw klasyfikacyjnych i służbach dozoru technicznego zakładów przemysłowych, w serwisach technicznych firm przemysłu maszynowego, w administracji morskiej, w jednostkach projektowych, konstrukcyjnych i technologicznych związanych z przemysłem okrętowym i maszynowym, w firmach konsultacyjnych i doradztwa przemysłu maszynowego.

Wymagane dokumenty
Kandydaci na studia składają w wyznaczonym terminie:
1. Podanie o przyjęcie na studia,
2. Ankietę osobową,
3. Poświadczoną przez uczelnie kopię świadectwa dojrzałości 1 (oryginał lub odpis do wglądu),
4. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na ww. kierunku lub morskie świadectwo zdrowia (patrz : badania),
5. Dwie fotografie o wymiarach 3,5cm x 4,5cm (fotografie powinny być jednakowe, aktualne, wyraźne, przedstawiające osobę: bez nakrycia głowy, bez okularów z ciemnymi szkłami, głowa w lewym półprofilu z widocznym całym lewym uchem, równomiernie oświetlona twarz) oraz w formie elektronicznej (jako załącznik podczas rejestracji na stronie internetowej Uczelni w zakładce – REKRUTACJA); Jeżeli będzie problem z dodaniem zdjęcia, zamieści je komisja rekrutacyjna.
6. Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł (opłaty),
7. dowód osobisty do wglądu,
8. Kandydat składający dokumenty na dwa kierunki w ramach Wydziału składa jedno podanie, na którym wskazuje kierunek pierwszego wyboru oraz kierunek alternatywny oraz wnosi jedną opłatę rekrutacyjną.,
9. Kandydat dokonuje rejestracji poprzez stronę internetową Uczelni w zakładce – REKRUTACJA.

Uwaga ! należy dostarczyć dokumenty również w wersji papierowej, rekrutacja elektroniczna nie zwalnia z tego obowiązku !
Kandydat może dostarczyć dokumenty rekrutacyjne:
- osobiście do Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej lub
- osobiście do Rekrutacyjnego Zespołu Wsparcia lub
- istnieje możliwość zostawienia dokumentów w skrzynce w budynku przy ul. Wały Chrobrego 1/2) lub
- za pośrednictwem operatora pocztowego lub
- za pośrednictwem firmy kurierskiej.
1O przyjęcie na studia w Akademii Morskiej w Szczecinie mogą ubiegać się osoby posiadające świadectwo dojrzałości w rozumieniu art. 69.2 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce z dnia 20.07.2018 r.

Pliki do pobrania

ankieta osobowa
podanie
ankieta kandydata
informacja RODO
zobowiązanie mundurowe
Opłata rekrutacyjna: 85 zł,
wpłaty można dokonać w kasie uczelni lub na konto Akademii Morskiej w Szczecinie:
Bank Pekao S.A. 91 1240 3927 1111 0011 0575 2658
IBAN PL 91 1240 3927 1111 0011 0575 2658
SWIFT: PKOPPLPW
studia płatne :
· obywatele polscy – 2.950 zł/ rok
· cudzoziemcy spoza Unii Europejskiej na zasadach odpłatności – 9.000 zł/rok
· cudzoziemcy wymienieni w art. 324 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Unia Europejska, Karta Polaka, Karta Stałego Pobytu, decyzja Konsula RP o polskim pochodzeniu, uchodźcy, Karta Pobytu Czasowego – łączenie rodzin, posiadacze certyfikatu PKPZJPjO na poziomie min. C1, małżonek, dziecko lub rodzic obywatela RP mieszkający w Polsce) – 2.950 zł/ rok
· Kandydat składający dokumenty na dwa kierunki w ramach wydziału płaci jedną opłatę rekrutacyjną w kwocie 85 zł.
kasa czynna : poniedziałek - piątek 10:14
Wydział Mechaniczny
Ul. Willowa 2 ( budynek nr 2 – po prawej stronie od bramy wjazdowej na terenie AMS)
71-650 Szczecin

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna dostępna w pokoju 102,103
email: dm@am.szczecin.pl
dziekanat:
91 48 09 512,
91 48 09 513 ,
91 48 09 594

Rekrutacyjny Zespół Wsparcia dostępny w pokoju 134 A (Wały Chrobrego 1-2),
tel. 91 48 09 344;
91 48 09 848
email: rzw@am.szczecin.pl
Rekrutację na studia przeprowadza Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna.

Informacje dotyczące rekrutacji na studia zostaną podane na tablicy ogłoszeń dziekanatów poszczególnych wydziałów.
Wyniki rekrutacji kandydaci mogą sprawdzić poprzez stronę internetową uczelni , poprzez którą aplikowali.. Będą również powiadamiani listownie, na adres korespondencyjny wskazany przez kandydata w trakcie rekrutacji.

Kandydaci w stosunku, do których wydano odmowę przyjęcia na studia decyzją administracyjną komisji rekrutacyjnej mają prawo do wniesienia odwołania do Rektora Akademii Morskiej w Szczecinie w terminie 14 dni od otrzymania Decyzji, za pośrednictwem komisji rekrutacyjnej (dotyczy obywateli polskich).

Kandydaci w stosunku, do których wydano odmowę przyjęcia na studia decyzją administracyjną Rektora mają prawo do wniesienia do Rektora Akademii Morskiej w Szczecinie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od otrzymania Decyzji (dotyczy cudzoziemców).
 
Kandydaci na studia I stopnia na kierunek mechanika i budowa maszyn składają w wyznaczonym terminie do komisji rekrutacyjnych lub w przypadku cudzoziemców do osób upoważnionych przez Rektora w Dziale ds. Obcokrajowców i Wymiany Międzynarodowej:
1. Morskie świadectwo zdrowia zgodne z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006 lub zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na ww. kierunku
2. Kandydaci, którzy nie posiadają morskiego świadectwa zdrowia zgodnego z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006, będą skierowani w trakcie postępowania rekrutacyjnego na
badania lekarskie celem uzyskania zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku.
3. Dodatkowo kandydaci, którzy nie posiadają morskiego świadectwa zdrowia zgodnego z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006, na ich wniosek, będą skierowani w trakcie postępowania rekrutacyjnego na odpłatne, badania lekarskie w celu uzyskania morskiego świadectwa zdrowia zgodnego z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006;
4. Kandydat może ubiegać się o wydanie morskiego świadectwa zdrowia w miejscu swojego zamieszkania, lub wykonać badania w jednej z uprawnionych Przychodni. Lista lekarzy uprawnionych do ich wydawania znajduje się na stronie Urzędu Morskiego w Szczecinie: https://www.ums.gov.pl/dokumenty-marynarzy
5. Warunkiem przystąpienia do badań lekarskich jest uiszczenie opłaty rekrutacyjnej i złożenie dokumentów oraz zarejestrowanie się poprzez stronę internetową Uczelni w zakładce – REKRUTACJA.
6. Kandydaci, którzy nie posiadają książeczki sanitarno-epidemiologicznej będą skierowani w trakcie studiów na obowiązkowe badania.
7. Badania lekarskie trwają około 3 dni roboczych. Na czas badań istnieje możliwość odpłatnego zakwaterowania w akademiku AM , w cenie 13 zł za dobę.